- Castelloko Meritxell Ahicartek irabazi du Estatuko Emakume Argazkilari onenaren Baffest 2022 Saria, pakete banatzaile lanaren bitartez egindako “Devilvery”, “la digestión de la pandemia” lanarekin
- Tania Barrenetxea bilbotarrak lortu du Euskal Emakume Argazkilari onenaren saria, “Apegos feroces” lanarekin, traumaren bidezko belaunaldien arteko loturen eta transmisioaren esplorazioa
Epaimahaiak lan guztien maila altua azpimarratu du. Carmen Dalmauren bitartez epaimahaiak izan dituen berbetan, “edozeinek irabaz zezakeen”.
“Devilvery” da Meritxell Ahicart-i (1992) Baffest 2022 Saria eman dion lana. “Oso pozik nago. Zorionak eman gura dizkiet nire lankide finalistei, euren lan bikainengatik. Sariak meritu bikoitza du nire ustez, lehiaketaren maila ikusita. BAFFEST alde guztietatik maitasuna erakusten duen festibala da, beste maila batekoa da”, adierazi du.
Tania Barrenetxea (1984) dagokionez, “Apegos feroces” lanarekin irabazi du Barakaldo saria. Bere berbetan, “oso pozik nago, festibaletik gauza asko daramatzat, sariaz gain. Atseginez betetako benetako luxua den komunitate sentimendua sortzen da. Inolaz ere ez nuen irabazterik espero”.
Meritxel Ahicart (Castello, 1992) – BAFFEST 2022 Saria
“2020ko martxotik aurrera, ordura arte ezagutzen genuen bizitzeko modua aldatu egin zen, Alarma Estatuak berrogeialdia ekarri zuen, eta etxe barruan geratu behar izan genuen, funtsezko langileek izan ezik”
Orduan hasi zen Meritxell Ahicart multinazional handi baten paketeak banatzen. “Devilvery” etapa haren digestioa da. Kanpoaldearen ikuspegi pribilegiatua eta bitxia islatzen, eta, aldi berean, horiek osatzen dituen prekarietate-agertokia egiaztatzen saiatzen diren irudiak. Eremu publikoko lan-esperientzia horrek argazkiak eta bideo-sorkuntzak kontzeptualizatzen ditu, pakete banatzaile lan nekagarri eta errepikakorraren ondorioz sortutako proiektu artistikoaren parte gisa. Denborarik eta tresnarik gabe, oso indartsua da sormenerako lizentziak asetzeko enpresaren telefonoa erabiltzea. Modu mugatuan, une hartako eguneroko konkista txiki horiek benetako mundua ziren egilearentzat.
“Devilvery”-k, beraz, argazki-serie batean, ikus-entzunezko bi lan ditu: ‘Homenaje a Jon Mikel Euba’ eta ‘DingDong Symphony’. Horrez gain, esperientzia horren emaitza diren apustu artistiko guztiak biltzen dituen eta kartoizko kutxa batean dagoen gailu editorial bat du, Polvora Verlag-ek argitaratua.
Tania Barrenetxea (Bilbo, 1984) – BARAKALDO 2022 Saria
“Proiektu hau prestatzen hasi zenean, ia ez nuen haurtzaroko oroitzapenik. Nire oroitzapenak gela itxiak ziren. Orduan bilaketa eta asimilazio prozesuan murgildu nintzen. Zati lausoetan abiatuta, oroitzapenak berriro dimentsionatzen hasi nintzen, nire historia berreraikitzen, eta nire esperientziatik haraindi doazen karga eta dolu sarea josten”. “Apegos feroces” lanaren bitartez, artistak traumaren loturak eta belaunaldien arteko transmisioa aztertzen du. Argazkiaren bitartez, bere nortasunaren eraikuntza erakusten du, bai eta, modu inkontzientean, inguruneak, atxikimendu-sistemek eta zauri pertsonalek eta familiakoek bere gorputzean eta bere bizitzako narratiban izan dituzten eraginak ere.”